PODSUMOWANIE WARUNKÓW
Operatorem sklepu internetowego pod adresem www.FiziGO.co.uk jest firma FIZIGO z siedzibą pod adresem Ľubochnianska 4, 83104 Bratysława, REGON 46835181, Republika Słowacka.
Można się z nami skontaktować na nasz e-mail lub telefonicznie.
Z chwilą wysłania zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego dojdzie do zawarcia umowy. Przyjęcie Państwa zamówienia i zawarcie umowy potwierdzimy e-mailem.
Prosimy o dokonanie płatności w ciągu 3 dni od zawarcia umowy.
Jako konsument mogą Państwo odstąpić od zawartej umowy w każdym czasie do 14 dni od daty otrzymania towaru. Prosimy o zapoznanie się z pełnym regulaminem w celu sprawdzenia, od których umów nie można odstąpić. My możemy odstąpić od zawartej umowy w każdym czasie do momentu, w którym przejmiesz od nas towar. Po odstąpieniu od umowy zwrócisz nam towar, w tym ewentualne prezenty i bonusy, które Ci przekazaliśmy, na własny koszt, w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Zwrócimy Ci pieniądze w ciągu 14 dni od otrzymania zwróconego towaru. Po tym czasie otrzymasz adres dostawy towaru.
Jeżeli zamówisz w naszym sklepie internetowym towary materialne, to dojdzie do zawarcia umowy sprzedaży.
Towary te dostarczamy tylko do następujących krajów: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry, Włochy i Szwecja. Staniesz się właścicielem towarów po ich otrzymaniu, ale nie wcześniej niż po zapłaceniu całkowitej ceny w całości. Jeśli uszkodzone towary zostały dostarczone do Ciebie jako konsumenta lub osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej, prosimy o natychmiastowe powiadomienie nas o tym. Jeśli odkryją Państwo uszkodzenie podczas odbioru towarów, poinformują Państwo o nim również przewoźnika. Jeśli uszkodzone towary zostały dostarczone do Ciebie jako przedsiębiorcy, powinieneś poradzić sobie z przewoźnikiem.
Jeśli nie jesteś przedsiębiorcą, masz prawo do reklamacji wad towaru w ciągu 24 miesięcy od otrzymania towaru lub w dłuższym terminie, jeśli jest to określone w innym miejscu. Jako przedsiębiorca możesz reklamować wady, które były obecne w towarze w momencie przejścia na Ciebie ryzyka szkody, w ciągu 6 miesięcy, a w przypadku wad ukrytych w ciągu 2 lat, od otrzymania towaru. O tym, w jaki sposób można domagać się reklamacji towaru i o co można się ubiegać w przypadku reklamacji, dowiesz się dokładnie w warunkach handlowych.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Zakres warunków. Niniejsze warunki regulują zawieranie umów pomiędzy nami jako przedsiębiorcą a Tobą jako klientem za pośrednictwem sklepu internetowego oraz nasze i Twoje prawa i obowiązki wynikające z tych umów. Warunki zawierają również informacje obowiązkowe. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w osobnym dokumencie na naszej stronie internetowej. Warunki wchodzą w życie z dniem 23.2.2023 r.
1.2 Stosowane terminy. W naszych warunkach używamy następujących skrótów:
1.2.1. My, co oznacza przedsiębiorcę, Jaroslava Dujsíka, z siedzibą przy Lidická 700/19, 60200 Brno, nr ID 74530062.
1.2.2:
1.2.2.1. Konsument, który oznacza osobę nie działającą w zakresie swojej działalności gospodarczej lub w zakresie samodzielnego wykonywania zawodu,
1.2.2.2. osobę niebędącą przedsiębiorcą, którą jest osoba prawna niedziałająca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu,
1.2.2.3. Przedsiębiorca, którym jest osoba lub osoba prawna działająca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu.
1.2.3. sklep internetowy, czyli nasz interfejs internetowy znajdujący się pod adresem www.FiziGO.eu, gdzie można zapoznać się z naszą ofertą i zamówić towary z naszego asortymentu.
1.2.4. e-mail, czyli poczta elektroniczna, za pomocą której można się z nami skontaktować pod adresem e-mail dostępnym pod adresem internetowym naszego sklepu internetowego.
1.2.5. Telefon, czyli numer telefonu, za pomocą którego można się z nami skontaktować pod numerem telefonu dostępnym pod adresem internetowym naszego sklepu internetowego.
1.2.6. umowy, co oznacza umowy kupna.
1.3 Związek warunków z umową. Warunki stanowią integralną część wszystkich umów. Odmienne postanowienia w umowie mają pierwszeństwo przed brzmieniem warunków.
1.4 Związek umowy i warunków z ustawodawstwem. Prawa i obowiązki nieuregulowane w Warunkach lub Umowie podlegają prawu Republiki Czeskiej, w szczególności ustawie nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny i ustawie nr 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów, zgodnie z prawem Unii Europejskiej, w szczególności dyrektywą 2011/83/UE, o prawach konsumenta i dyrektywą 2000/31/WE, o handlu elektronicznym. W przypadku sprzeczności pomiędzy warunkami lub umową a przepisem prawnym, o ile nie jest to kwestia, od której można odstąpić w drodze porozumienia, pierwszeństwo ma przepis prawny.
1.5 Rozdzielność postanowień warunków i ustaleń umownych. Jeśli którekolwiek z postanowień warunków lub ustaleń umownych stanie się nieważne, nieskuteczne lub zostanie pominięte, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień warunków i ustaleń umownych.
1.6 Stosunki z elementem międzynarodowym. Stosunki prawne między nami a Państwem w przypadku elementu międzynarodowego podlegają prawu czeskiemu, a do rozstrzygania wszelkich sporów właściwe są sądy czeskie. Konwencja ONZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (Konwencja Wiedeńska) nie ma zastosowania.
1.7 Sposoby rozwiązywania skarg. Wszelkie skargi i spory między Tobą a nami mogą być rozwiązywane przez
1.7.1. pozasądowo w postępowaniu prowadzonym przez Czeską Inspekcję Handlową (www.coi.cz),
1.7.2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na nasz adres e-mail.
1.8 Organy nadzoru. Nasza działalność podlega kontroli i nadzorowi organów państwowych Republiki Czeskiej, do których można kierować swoje skargi zgodnie z przepisami prawa regulującymi ich zakres i uprawnienia. Państwowymi organami nadzorczymi są w szczególności:
1.8.1. Czeski Urząd Inspekcji Handlowej,
1.8.2. organy udzielające licencji handlowych,
1.8.3. Urząd Ochrony Danych Osobowych,
ZAMAWIANIE TOWARÓW I ZAWIERANIE UMÓW
2.1 Zamawianie towarów. Towary w naszym sklepie internetowym można zamówić poprzez przyjęcie oferty zawarcia umowy, którą jest wystawienie towaru w sklepie internetowym, poprzez:
2.1.1. sklep internetowy.
Przyjęcie naszej oferty z poprawką lub odstępstwem nie jest możliwe i jest traktowane jako kontroferta z Państwa strony.
2.2 Zamawianie towarów przez internet. Zamawiasz towary za pośrednictwem sklepu internetowego poprzez wybór oferowanych towarów w wymaganej ilości, jakości i wyglądzie, umieszczenie towarów w wirtualnym koszyku, zalogowanie się na swoje konto użytkownika lub utworzenie nowego konta użytkownika, wypełnienie wymaganych danych, wybór sposobu dostawy i płatności oraz złożenie zamówienia za pomocą przycisku "Zapłać teraz", co spowoduje zawarcie umowy. Użytkownik będzie miał możliwość sprawdzenia i w razie potrzeby zmiany wprowadzonych danych przed złożeniem zamówienia.
2.3 Potwierdzenie zamówienia. Potwierdzimy pomyślne przyjęcie Twojego zamówienia i zawarcie umowy poprzez wysłanie Ci wiadomości na Twój adres e-mail, która będzie zawierać:
2.3.1. potwierdzenie zawarcia umowy i jej treści.
W przypadku zamówienia niekompletnego lub nieprawidłowego, poprosimy Cię o uzupełnienie zamówienia lub powiadomimy Cię o braku możliwości zawarcia umowy.
2.4 Język i zachowanie umowy. Umowy zawierane są w języku angielskim. Będziemy przechowywać zawarte umowy i na żądanie udostępnimy Państwu umowę.
ZAWARTE UMOWY I ICH TREŚĆ
3.1 Zmiana i anulowanie umowy. Zawarte umowy nie mogą być jednostronnie zmienione lub anulowane; może to nastąpić jedynie za obopólną zgodą lub jeśli wymaga tego prawo lub warunki.
3.2 Treść umowy kupna. Na podstawie zawartej umowy kupna zobowiązujemy się do dostarczenia Państwu zamówionych dóbr materialnych i wykonania uzgodnionych usług w uzgodniony sposób, a Państwo zobowiązani są do odbioru towaru i zapłacenia nam ceny całkowitej, na którą składa się cena zamówionego towaru, cena płatności, cena dostawy towaru i cena ewentualnie zamówionych usług dodatkowych.
3.3 Ochrona własności intelektualnej. Jeżeli na podstawie umowy dostarczamy Państwu towary, które są chronione prawami własności intelektualnej (w szczególności prawami autorskimi, znakami towarowymi, wzorami przemysłowymi, patentami i wzorami użytkowymi), licencja na korzystanie z praw własności intelektualnej nie jest częścią umowy. Nie mogą Państwo korzystać z towarów chronionych prawem autorskim jako osoba fizyczna z wyjątkiem własnego użytku osobistego, a jako osoba prawna z wyjątkiem własnego użytku wewnętrznego, w szczególności nie są Państwo uprawnieni do reprodukcji, odsprzedaży, wynajmu lub innego udostępniania towarów osobom trzecim.
3.4 Rabaty i promocje. W przypadku rabatów lub innych promocji marketingowych nie można łączyć poszczególnych udzielonych rabatów i innych korzyści, chyba że zaznaczono inaczej.
3.5 Prezenty i bonusy. Jeżeli w ramach umowy zostały Państwu przekazane prezenty lub inne bonusy, to dzieje się to na podstawie umowy prezentowej i nie ponosimy odpowiedzialności za ich wady. Istnienie umowy prezentowej jest uzależnione od istnienia umowy głównej, a umowa prezentowa jest zawierana z warunkiem zawieszającym anulowania umowy prezentowej w przypadku rozwiązania umowy głównej.
3.6 Kupony rabatowe i bony podarunkowe. Kupony rabatowe i bony upominkowe mogą być realizowane z zastrzeżeniem warunków uzgodnionych lub określonych na kuponie lub bonie. O ile nie uzgodniono inaczej, można je zrealizować tylko u nas, a okres ważności jest ograniczony do jednego roku od daty wydania dla kuponów rabatowych i jednego roku od daty wydania dla bonów upominkowych.
WARUNKI PŁATNOŚCI
4.1 Metody płatności. Cena całkowita może być
4.1.1. z góry za pomocą bezgotówkowej płatności Shopify Pay
4.1.2. z góry za pomocą bezgotówkowej karty kredytowej,
4.1.3. z góry za pomocą bezgotówkowego systemu płatności PayPal
4.2 Termin płatności. Jesteś zobowiązany do zapłaty ceny całkowitej przed dostawą towarów, zgodnie z uzgodnionym sposobem płatności. Jeżeli cena całkowita ma być zapłacona przed dostawą towaru, są Państwo zobowiązani zapłacić ją w ciągu 3 dni od zawarcia umowy. Jeśli cena całkowita ma być zapłacona za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych, cena całkowita jest płacona poprzez zaksięgowanie kwoty pieniężnej na naszym koncie u dostawcy usług płatniczych.
4.3 Elektroniczne przesyłanie dokumentów podatkowych. Wyrażasz zgodę na wystawienie i przesłanie przez nas faktury (dokumentu podatkowego) w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Ciebie podczas składania zamówienia.
WARUNKI DOSTAWY
5.1 Dostawa Towarów. Możemy dostarczyć Ci Towary w ramach Umowy za pośrednictwem naszych partnerów. Dostawa towarów w ramach umowy jest dostawą jednorazową i nie jest powtarzalną dostawą towarów w rozumieniu art. 1829(1)(c) Kodeksu cywilnego. Możemy jednak zlecić dostarczenie Państwu towaru bezpośrednio przez naszego partnera i dlatego w przypadku zamówień na kilka rodzajów towarów mogą one zostać dostarczone w kilku częściach, a my możemy nie być wymienieni jako nadawca danej przesyłki. W odniesieniu do wszystkich ewentualnych dostaw częściowych obowiązują określone poniżej warunki dostawy.
5.2 Sposoby dostawy. Metody dostawy, z których możesz skorzystać, znajdziesz na odpowiedniej stronie w naszym sklepie internetowym. Tutaj
5.3 Ograniczenia w dostawie. Dostarczamy towary tylko do następujących krajów:
5.3.1. Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry, Włochy.
5.4 Nabycie prawa własności. Staniesz się właścicielem dostarczonych przez nas towarów w momencie ich otrzymania, ale nie wcześniej niż po zapłaceniu całkowitej ceny w całości.
5.5 Termin dostawy. Uzgodniony termin dostawy towaru biegnie od momentu zawarcia umowy. Jeśli cena całkowita ma być zapłacona przed dostawą towaru, czas dostawy biegnie dopiero od zapłaty ceny całkowitej. W tym terminie towar zostanie dostarczony do miejsca przeznaczenia. Jeżeli nie jesteś konsumentem i towar ma być dostarczony do miejsca przeznaczenia przez przewoźnika, to w tym czasie towar zostanie przekazany przewoźnikowi.
5.6 Odbiór towarów. Muszą Państwo odebrać towary w uzgodnionym czasie i miejscu w zależności od sposobu dostawy. Jeśli towar ma być dostarczony przez przewoźnika, musisz odebrać towar w momencie dotarcia do miejsca przeznaczenia. Jeżeli nie odbierzecie Państwo towaru, przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy, prawo do zapłaty kosztów dostawy towaru, jeżeli nie zostały one uiszczone przed dostawą towaru oraz prawo do zapłaty opłat za składowanie za okres składowania towaru, który kończy się w momencie odbioru przez Państwa towaru, odstąpienia od umowy lub odstąpienia przez nas od umowy. Opłata za przechowanie wynosi 1 euro za dzień, przy czym całkowita kwota opłaty za przechowanie nie może przekroczyć ceny przechowywanego towaru. Jeśli dostarczymy Ci ponownie towar po tym, jak nie przejmiesz go w posiadanie, będziemy mieli prawo do zwrotu kosztów związanych z ponownym dostarczeniem.
5.7 Kontrola tożsamości przy odbiorze towarów. Jeżeli towar został opłacony przed dostawą, jesteśmy uprawnieni do uzależnienia dostawy towaru od sprawdzenia tożsamości osoby odbierającej towar na podstawie dowodu tożsamości.
5.8 Uszkodzenie towarów w transporcie przez konsumenta lub osobę nie będącą konsumentem. Jeżeli jesteś konsumentem lub osobą nieprowadzącą działalności gospodarczej, ryzyko uszkodzenia towarów przechodzi na Ciebie w momencie odbioru towarów. W przypadku, gdy towar zostanie Państwu dostarczony uszkodzony, są Państwo zobowiązani do niezwłocznego poinformowania nas o szkodzie, najlepiej:
5.8.1. drogą elektroniczną na nasz adres e-mail,
5.8.2. telefonicznie pod naszym numerem telefonu.
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki w momencie odbioru towaru, są Państwo zobowiązani do poinformowania o tym fakcie nie tylko nas, ale również przewoźnika. Możesz poprosić przewoźnika o rozpakowanie uszkodzonej przesyłki przed odebraniem jej, a jeśli odkryjesz, że towar został uszkodzony, nie jesteś zobowiązany do odebrania go od przewoźnika.
5.9 Uszkodzenie Towarów w transporcie przez przedsiębiorcę. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i towary mają być dostarczone przez przewoźnika, ryzyko uszkodzenia towarów przechodzi na Ciebie w momencie przekazania towarów przewoźnikowi. Jeżeli uszkodzenie towaru nastąpi po przejściu ryzyka szkody, nie będziemy za nie odpowiedzialni, a uszkodzenie towaru nie będzie miało wpływu na Państwa obowiązek zapłaty ceny całkowitej i obowiązek przyjęcia towaru. W przypadku, gdy towar zostanie Państwu dostarczony w stanie uszkodzonym, należy niezwłocznie zażądać odszkodowania od przewoźnika.
5.10 Opakowanie Towarów. O ile nie uzgodniono inaczej, Towary będą pakowane w sposób odpowiedni dla ich zachowania i ochrony.
PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
6.1 Ogólne odstąpienie od umowy. Odstąpienie od zawartej umowy powoduje jej unieważnienie od początku, a strony zobowiązane są do zwrotu sobie wszystkiego, co świadczyły na podstawie unieważnionej umowy. Odstąpienie od umowy powoduje również rozwiązanie zależnej od niej umowy darowizny. Prawo odstąpienia od umowy może być wykonane z zachowaniem warunków określonych w regulaminie lub w przypadkach przewidzianych przepisami prawa.
6.2 Nasze prawo do odstąpienia od umowy. Mamy prawo odstąpić od zawartej umowy w każdym czasie od dnia zawarcia umowy do momentu odebrania przez Państwa towaru od nas, z następujących powodów:
6.2.1. wyczerpanie zapasów zamówionego towaru,
6.2.2. brak możliwości odbioru towaru,
6.2.3. niewłaściwego korzystania z naszego internetowego systemu zamówień,
6.2.4. podanie nieprawidłowych informacji podczas zamawiania towarów,
6.2.5. zamawianie towarów po cenie znacznie niższej od ceny normalnej, jeżeli towary zostały zaoferowane w tej cenie w wyniku błędu lub pomyłki naszego sklepu internetowego,
6.2.6. inne powody o szczególnym znaczeniu.
6.3 Prawne prawo konsumenta do odstąpienia od umowy. Jeżeli jesteś konsumentem, masz prawo do odstąpienia od zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia
6.3.1. otrzymania towaru, w przypadku umowy sprzedaży,
6.3.2. otrzymania ostatniej dostawy towaru, w przypadku umowy obejmującej kilka rodzajów towarów lub dostawę kilku części,
6.3.3. przyjęcie pierwszej dostawy towarów, w przypadku umowy o regularne powtarzające się dostawy towarów,
6.3.4. zawarcie umowy, jeżeli jest to inna umowa.
6.4 Niemożność odstąpienia od umowy. Nie mają Państwo prawa do odstąpienia od umów:
6.4.1. o dostawę towarów, które zostały dostosowane do Państwa lub Państwa osoby,
6.4.2. o dostarczenie towarów w zamkniętym opakowaniu, które zostały usunięte z opakowania i nie mogą być zwrócone ze względów higienicznych,
6.4.3. za dostawę towarów łatwo psujących się lub towarów, które po dostarczeniu zostały nieodwracalnie pomieszane z innymi towarami,
6.4.4. z tytułu świadczenia usług, jeżeli zostały one wykonane za Państwa uprzednią zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
6.4.5. inne, jeżeli przewidują to przepisy prawa.
6.5 Sposób odstąpienia od umowy. Jeżeli przysługuje Ci prawo odstąpienia od umowy i chcesz od niej odstąpić, możesz to zrobić w drodze jednostronnej czynności prawnej doręczonej nam, najlepiej wypełniając wzór formularza odstąpienia od umowy stanowiący załącznik do Regulaminu i przesyłając go pocztą elektroniczną na nasz adres e-mail.
6.6 Zachowanie terminu. Jeżeli są Państwo konsumentami, do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy wystarczy, jeśli wyślą nam Państwo swoje odstąpienie od Umowy w ostatnim dniu terminu do odstąpienia od Umowy.
6.7 Zwrot towarów po odstąpieniu od umowy. Jeżeli odstąpią Państwo od umowy, muszą Państwo zwrócić nam towar na własny koszt w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy, najlepiej
6.7.1. poprzez wysłanie towaru na adres podany przez nas w trakcie postępowania reklamacyjnego. Muszą Państwo zwrócić nam towar nieuszkodzony, niezabrudzony, nie noszący śladów użytkowania, wraz ze wszystkimi akcesoriami i dokumentacją, w oryginalnym opakowaniu. Musisz również zwrócić nam wszelkie prezenty i bonusy, które otrzymałeś w ramach anulowanej umowy.
6.8 Zwrot pieniędzy po odstąpieniu od umowy. Jeżeli jako konsument odstąpisz od umowy, zwrócimy Ci zapłacone pieniądze w ciągu 14 dni od otrzymania Twojego odstąpienia od umowy, ale nie wcześniej niż po zwróceniu nam towarów lub dostarczeniu dowodu, że towary zostały do nas wysłane. Zwrócimy Ci jedynie zapłacone koszty dostawy według stawki najtańszego porównywalnego sposobu dostawy, jaki oferujemy. Jeżeli wartość zwracanego towaru ulegnie zmniejszeniu w wyniku obchodzenia się z nim w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z jego charakterem, cechami i funkcjonalnością, zwrot pieniędzy zostanie pomniejszony o kwotę, o którą została zmniejszona wartość towaru. Zwrócimy Ci środki w taki sam sposób, w jaki je od Ciebie otrzymaliśmy lub w inny uzgodniony przez nas sposób, pod warunkiem, że nie poniesiesz dodatkowych kosztów.
ROSZCZENIA KONSUMENTÓW I OSÓB NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI Z TYTUŁU WAD TOWARÓW
7.1 Zakres. Ten punkt Regulaminu ma zastosowanie do Państwa tylko wtedy, gdy są Państwo konsumentami lub osobami niebędącymi konsumentami i reguluje naszą odpowiedzialność za wady Towarów.
7.2 Okres gwarancji. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące.
7.3 Nasza odpowiedzialność za wady towarów. Jesteśmy odpowiedzialni wobec Państwa za to, aby towary były wolne od wad w momencie ich otrzymania oraz w okresie gwarancji. W szczególności odpowiadamy za to, że towary
7.3.1. ma właściwości, które uzgodniliśmy, a w przypadku braku porozumienia, takie właściwości, które opisaliśmy my lub producent, lub których mogli Państwo oczekiwać ze względu na charakter towaru i na podstawie przeprowadzonej reklamy,
7.3.2. nadaje się do celu, do którego według nas jest przeznaczony lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
7.3.3. odpowiada pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeśli jakość lub wykonanie zostało określone w odniesieniu do uzgodnionej próbki lub wzoru,
7.3.4. jest we właściwej ilości, miarce lub wadze; oraz
7.3.5. jest zgodny z wymaganiami przepisów.
7.4 Rozszerzona gwarancja jakości. Jeżeli sprzedany towar, jego opakowanie, instrukcja dołączona do towaru, reklama lub umowa określają okres, przez który towar lub jego część może być używany, dłuższy niż okres gwarancji, będziemy wobec Państwa odpowiedzialni po upływie okresu gwarancji za
7.4.1. towary lub ich część nadają się do ich normalnego użytku,
7.4.2. towary lub ich część zachowują swoje normalne właściwości.
Okres rozszerzonej gwarancji jakości zaczyna biec równolegle z okresem gwarancyjnym. Przedłużonej gwarancji jakości na niektóre towary udzielamy tylko wtedy, gdy okres gwarancji jest określony dla danego towaru w sposób określony powyżej.
7.5 Ograniczenie odpowiedzialności. Nie ponosimy odpowiedzialności wobec Ciebie
7.5.1. za towary sprzedane po niższej cenie z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę,
7.5.2. za zużycie spowodowane normalnym użytkowaniem towarów,
7.5.3. w przypadku towarów używanych - za wadę odpowiadającą poziomowi użytkowania lub zużycia, jakie towary miały w momencie przejęcia przez Ciebie,
7.5.4. jeśli wiedziałeś o wadliwości towarów przed ich odebraniem,
7.5.5. jeśli spowodowałeś wadę.
7.6 Termin wykonania prawa. Jesteś zobowiązany do jak najszybszego sprawdzenia towaru i upewnienia się co do jego właściwości i ilości. Są Państwo zobowiązani do skorzystania ze swojego prawa z tytułu odpowiedzialności za wady towaru u nas bez zbędnej zwłoki, możliwie jak najszybciej po stwierdzeniu wad, w okresie gwarancji lub przedłużonego okresu gwarancji jakości. W przeciwnym razie Państwa prawo do odpowiedzialności za wady towaru wygasa i nie przysługuje Państwu żadne odszkodowanie.
7.7 Twoje uprawnienia w przypadku wystąpienia wady towaru. Jeżeli towar jest wadliwy, masz prawo do:
7.7.1. do bezpłatnego usunięcia wady,
7.7.2. jeżeli nie jest możliwe usunięcie wady lub wymiana towaru lub jego części, odstąpienie od umowy,
7.7.3. stosowny upust od ceny zakupu.
7.8 Twoje uprawnienia w przypadku wady używanego towaru. Jeżeli towar sprzedany z wadą lub towar sprzedany jako używany ma wadę, masz prawo do:
7.8.1. do bezpłatnego usunięcia wady,
7.8.2. stosownego upustu od ceny zakupu,
7.8.3. jeżeli ani usunięcie wady, ani obniżenie ceny kupna nie jest możliwe, do odstąpienia od umowy.
7.9 Twoje prawa w przypadku powtarzających się lub wielokrotnych wystąpień wady towaru. Jeżeli nie możesz prawidłowo korzystać z towaru z powodu powtarzania się tej samej wady po naprawie lub z powodu wielu wad, masz prawo, według własnego wyboru, do:
7.9.1. do dostarczenia nowego towaru lub wymiany części, przy czym nie dotyczy to towarów sprzedanych z wadą lub towarów używanych,
7.9.2. stosownego upustu od ceny zakupu,
7.9.3. do odstąpienia od umowy.
Za ponowne wystąpienie wady uważa się wystąpienie tej samej wady w towarze po co najmniej dwóch wcześniejszych naprawach. Za wadę wielokrotną uważa się jednoczesne wystąpienie co najmniej trzech wad, z których każda niezależnie uniemożliwia korzystanie z towaru.
7.10. Brak możliwości żądania odstąpienia od umowy i dostarczenia nowego towaru. Jeżeli nie możesz zwrócić towaru w stanie, w jakim go otrzymałeś, nie możesz odstąpić od umowy ani żądać dostarczenia nowego towaru. Nie dotyczy to,
7.10.1. jeżeli nastąpiła zmiana stanu w wyniku kontroli mającej na celu stwierdzenie wadliwości towaru,
7.10.2. jeśli używałeś towaru przed stwierdzeniem wady,
7.10.3. nie spowodowałeś niemożności zwrotu towarów w niezmienionym stanie przez działanie lub zaniechanie; lub
7.10.4. jeśli sprzedaliście Państwo towar przed wykryciem wady, jeśli zużyliście go lub jeśli zmieniliście towar w normalnym toku użytkowania; jeśli stało się tak tylko częściowo, zwrócicie nam to, co możecie jeszcze zwrócić i zrekompensujecie nam pozostałą część w stopniu, w jakim odnieśliście korzyść z użytkowania towaru.
7.11 Sposób dochodzenia roszczeń. W przypadku, gdy chcą Państwo skorzystać z prawa wynikającego z odpowiedzialności za wady, najlepszym sposobem jest:
7.11.1. poprzez wysłanie towaru na adres, który podamy Ci w trakcie postępowania,
7.11.2. jeżeli karta gwarancyjna lub inny dokument, znajdujący się na opakowaniu towaru lub w naszym sklepie internetowym wskazuje inną osobę wyznaczoną do dochodzenia odpowiedzialności za wady, od tej osoby.
7.12. Szczegóły dotyczące reklamacji. Towar musi być nam przekazany w stanie umożliwiającym ocenę zasadności reklamacji, w szczególności towar nie może być przekazany w stanie nieuzasadnionego zabrudzenia. Składając reklamację, należy:
7.12.1. przedstawić dowód, że towar został zakupiony od nas,
7.12.2. podać, jaką wadę reklamujesz i jak chcesz, aby reklamacja została załatwiona. Żądany sposób załatwienia reklamacji nie może być później zmieniony bez naszej zgody.
7.13. Rozpatrywanie reklamacji. Jeśli jesteś konsumentem, Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Jeżeli jesteś osobą nieprowadzącą działalności gospodarczej, Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona bez zbędnej zwłoki. W tym terminie zostaniesz powiadomiony o rozstrzygnięciu reklamacji, a towar zostanie Ci zwrócony w taki sam sposób, w jaki został nam przekazany w momencie składania reklamacji. Jeżeli reklamacja nie zostanie załatwiona w terminie, masz prawo odstąpić od umowy. Jeśli Twoja reklamacja zostanie uznana, okres rękojmi oraz okres przedłużonej gwarancji jakości zostanie przedłużony o czas, jaki zajęło nam rozpatrzenie Twojej reklamacji.
7.14. Zwrot kosztów dochodzenia roszczeń. W przypadku roszczeń masz prawo do zwrotu niezbędnych kosztów, które zostały zasadnie poniesione w związku z wykonywaniem Twoich praw z tytułu odpowiedzialności za produkt. W przypadku odrzucenia reklamacji mamy prawo do zwrotu niezbędnych kosztów poniesionych przez nas w związku z odesłaniem Państwa towaru.
7.15. Potwierdzenie roszczenia. Gdy skorzystasz z prawa wynikającego z odpowiedzialności za produkt, wydamy Ci pisemne potwierdzenie, kiedy skorzystałeś ze swojego prawa, co jest przedmiotem roszczenia oraz sposób rozpatrzenia roszczenia, potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia roszczenia, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania, lub pisemne uzasadnienie odrzucenia roszczenia.
ROSZCZENIA Z TYTUŁU WAD RZECZY PRZEZ PRZEDSIĘBIORCĘ
8.1 Zakres. Ta część Warunków ma zastosowanie do Państwa tylko w przypadku, gdy są Państwo przedsiębiorcą i reguluje naszą odpowiedzialność za wady Towarów.
8.2 Nasza odpowiedzialność za wady towarów. Dostarczymy Państwu Towary w uzgodnionej ilości, jakości i wykonaniu. Jeśli jakość i wykonanie nie zostały uzgodnione, dostarczymy Państwu towary o jakości i wykonaniu odpowiednim do celu określonego w umowie; w przeciwnym razie do zwykłego celu. Jeśli ilość jest określona tylko w przybliżeniu, ustalimy dokładną ilość. Jeżeli towar jest wadliwy w momencie przejścia na Państwa ryzyka szkody, ponosimy za to odpowiedzialność. Nie dotyczy to sytuacji, gdy wada jest możliwa do stwierdzenia przy zachowaniu zwykłej staranności w momencie zawierania umowy.
8.3 Dodatkowa gwarancja dla przedsiębiorców. Nie udzielamy dodatkowej gwarancji jakości i nie ponosimy odpowiedzialności za wady towaru, które wystąpią po przejściu ryzyka szkody na Państwa.
8.4 Ograniczenie odpowiedzialności. Nie ponosimy odpowiedzialności wobec Państwa
8.4.1. za towary sprzedane po niższej cenie z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę,
8.4.2. za zużycie spowodowane normalnym użytkowaniem towarów,
8.4.3. w przypadku towarów używanych, za wadę odpowiadającą poziomowi użytkowania lub zużycia, jakie towary miały w momencie przejęcia przez Ciebie,
8.4.4. za wady towarów, jeżeli wynika to z ich charakteru, w szczególności w przypadku towarów łatwo psujących się,
8.4.5. za wady towarów, jeżeli wiedzieliście o nich przed przyjęciem dostawy towarów,
8.4.6. za wady towarów, jeśli zostały one spowodowane przez Ciebie.
8.5 Termin skorzystania z prawa. Jesteś zobowiązany do jak najszybszego zbadania towaru i upewnienia się co do jego właściwości i ilości. Są Państwo zobowiązani do skorzystania z prawa z tytułu odpowiedzialności za wady towaru u nas bez zbędnej zwłoki, tak szybko jak to możliwe po stwierdzeniu wad. Najpóźniej prawo to może być wykonane w ciągu 6 miesięcy, a w przypadku wady ukrytej w ciągu 2 lat od dnia, w którym dostarczyliśmy Państwu towar. W przeciwnym razie Państwa prawo do odpowiedzialności za wady towaru wygaśnie i nie zostanie przyznane.
8.6 Twoje prawa w przypadku istotnego naruszenia umowy. Jeżeli wada stanowi istotne naruszenie umowy, masz prawo do:
8.6.1. usunięcia wady poprzez dostarczenie nowych towarów bez wady lub poprzez dostarczenie brakujących towarów,
8.6.2. usunięcia wady poprzez naprawę towaru,
8.6.3. rozsądnego upustu od ceny zakupu; lub
8.6.4. odstąpić od umowy.
Za istotne naruszenie umowy uważa się dostarczenie towaru z wadą, o której musieliśmy wiedzieć w momencie zawierania umowy, że gdybyście Państwo ją przewidzieli, nie zawarlibyście z nami umowy; w innych przypadkach naruszenie umowy uważa się za nieistotne. Jeśli nie powiadomią nas Państwo o wybranym przez siebie prawie, przysługują Państwu takie same prawa jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.
8.7 Twoje prawa w przypadku nieistotnego naruszenia umowy. Jeśli wada będzie nieistotnym naruszeniem umowy, masz prawo do:
8.7.1. do usunięcia wady,
8.7.2. rozsądny upust od ceny zakupu.
Jeżeli nie powiadomisz nas o wybranym przez siebie prawie, możemy usunąć wadę poprzez naprawę towaru, dostarczenie nowego towaru lub dostarczenie Ci tego, czego nie dostarczyliśmy. Nie mogą Państwo później zmienić wybranego przez siebie prawa bez naszej zgody.
8.8 Niemożność żądania unieważnienia umowy i dostarczenia nowych towarów. Jeśli nie możesz zwrócić towarów w stanie, w jakim je otrzymałeś, nie możesz odstąpić od umowy ani żądać dostarczenia nowych towarów. Nie dotyczy to,
8.8.1. jeżeli nastąpiła zmiana stanu w wyniku kontroli mającej na celu stwierdzenie wadliwości towaru,
8.8.2. jeśli używałeś towaru przed wykryciem wady,
8.8.3. nie spowodowałeś niemożności zwrotu towarów w niezmienionym stanie przez działanie lub zaniechanie; lub
8.8.4. jeśli sprzedaliście Państwo towar przed wykryciem wady, jeśli zużyliście go lub jeśli zmieniliście towar w normalnym toku użytkowania; jeśli stało się tak tylko częściowo, powinniście Państwo zwrócić nam to, co jeszcze możecie zwrócić, a za pozostałą część zrekompensować nam korzyść z użytkowania towaru.
8.9 Sposób dochodzenia roszczeń. W przypadku, gdy chcą Państwo skorzystać z prawa wynikającego z odpowiedzialności za wady, mogą Państwo:
8.9.1. poprzez wysłanie towaru na adres, który podamy Ci w trakcie postępowania,
8.9.2. jeżeli w karcie gwarancyjnej lub innym dokumencie, na opakowaniu towaru lub w naszym sklepie internetowym wskazana jest inna osoba wyznaczona do dochodzenia odpowiedzialności za wady, od tej osoby.
8.10 Elementy reklamacji. Towar musi być nam przekazany w stanie umożliwiającym ocenę zasadności reklamacji, w szczególności towar nie może być przekazany w stanie nieuzasadnionego zabrudzenia. Składając reklamację, należy:
8.10.1. udowodnić, że towar został zakupiony od nas,
8.10.2. podać, jaką wadę reklamujesz i w jaki sposób chcesz, aby reklamacja została załatwiona. Żądany sposób rozpatrzenia reklamacji nie może być później zmieniony bez naszej zgody.
8.11 Rozpatrywanie reklamacji. Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona bez zbędnej zwłoki. Towar zostanie Ci zwrócony w taki sam sposób, w jaki został nam przekazany w momencie składania reklamacji. Jeżeli Twoja reklamacja zostanie uznana, czas na wykonanie Twoich uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady zostanie przedłużony o czas, jaki zajęło nam rozpatrzenie Twojej reklamacji.
8.12 Zwrot kosztów roszczenia. Jeśli Twoje roszczenie zostanie uznane, masz prawo do zwrotu niezbędnych kosztów, które zostały racjonalnie poniesione w związku z wykonywaniem Twoich praw z tytułu odpowiedzialności za produkt. Jeśli roszczenie zostanie odrzucone, mamy prawo do zwrotu niezbędnych kosztów poniesionych przez nas w związku z odesłaniem towarów.